Mula-mula, muat turun aplikasi BOXKU dari Appstore atau GooglePlay.
Langkah 1: Daftar akaun BOXKU anda
Jika anda telah mendaftarkan akaun BOXKU anda, sila teruskan ke langkah seterusnya. Jika belum, klik pada "Pendaftaran" untuk mencipta akaun BOXKU pertama anda. Isi semua maklumat yang diperlukan dan kemudian klik butang "Daftar Sekarang" untuk meneruskan.
Langkah 2: Log masuk ke aplikasi BOXKU
Sila masukkan maklumat log masuk yang betul dan klik butang "Log Masuk" untuk meneruskan. Jika anda telah lupa kata laluan, klik "Lupa kata laluan?" untuk mengambil semula.
Langkah 3: Salin maklumat gudang BOXKU
Klik pada menu pintas "Gudang" dalam papan pemuka. Salin maklumat gudang seperti alamat gudang dan nombor telefon. Isikan sebagai alamat penghantaran anda di Taobao, 1688 atau mana-mana platform e-dagang dalam talian di China.
Langkah 4: Akses ke perkhidmatan penempahan
Daripada papan pemuka, anda boleh mengakses "Tempahan" dengan mengklik pada menu pintas.
Langkah 5: Menempah perkhidmatan penghantaran bungkusan
Sila isikan nombor jejak item yang disediakan oleh penjual, serta jumlah sebenar item dan kategori yang sesuai. Jika anda mempunyai sebarang permintaan tambahan, sila sertakan dalam ruang keterangan.
Langkah 6: Sahkan butiran tempahan
Sahkan semua butiran tempahan anda dan klik butang "Hantar" untuk menghantar permintaan. Dalam dialog pengesahan, klik "Ya" untuk teruskan.
Langkah 7: Berjaya menyerahkan permintaan
Apabila dialog kejayaan dipaparkan, permintaan berjaya diserahkan.
Langkah 8: Tunggu Gudang memproses permintaan anda
Sila kembali ke papan pemuka. Widget di atas menunjukkan bilangan permohonan anda yang masih menunggu diproses. Anda juga boleh klik "Paket" untuk semak semua permohonan perkhidmatan anda.
Langkah 9: Minta perkhidmatan penghantaran
Apabila gudang menerima pakej anda, anda boleh meminta perkhidmatan penghantaran dengan mengklik "New Order" daripada pintasan.
Langkah 10: Pilih barang untuk dihantar
"Sila pilih barangan yang anda ingin dihantar daripada yang telah tiba di gudang. Anda boleh mengumpulkan beberapa item dan menghantarnya sekali gus.
Step 11: Pilih pengangkutan & permintaan tambahan
Pilih penghantaran melalui laut atau udara untuk menghantar barang anda. Jika barang diklasifikasikan sebagai sensitif, sila tandakan kotak "Barang Sensitif". Tidak pasti sama ada barang anda diklasifikasikan sebagai sensitif? Sila baca bahagian Barang Terlarang & Sensitif. Jika anda memerlukan perlindungan tambahan untuk bungkusan anda, tandakan kotak "Perlindungan Penghantaran". Klik "Seterusnya" untuk meneruskan ke langkah seterusnya.
Langkah 12: Masukkan alamat penerima
Masukkan alamat penuh penerima dan klik "Next" teruskan ke langkah seterusnya.
Langkah 13: Sahkan butiran penghantaran
Semak semua butiran penghantaran jika betul. Sahkan & klik butang "Submit" untuk meneruskan.
Langkah 14: Bayar penghantaran
Apabila bungkusan anda sedia untuk dihantar, pintas di bahagian bawah atau widjet di bahagian atas akan mengingatkan anda untuk membuat pembayaran. Sahkan jumlah penghantaran dan klik butang "Pay". Ia akan mengubah hala ke gerbang pembayaran dan membayar penghantaran.
Langkah 15: Menunggu untuk menerima bungkusan
Setelah pembayaran penghantaran dilakukan, kami akan segera mengatur penghantaran pesanan Anda. Anda hanya perlu klik "Sejarah Pesanan" untuk mengikuti jejak bungkusan secara langsung sehingga sampai ke tangan Anda.
Adakah artikel ini bermanfaat? Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami untuk bantuan lebih lanjut.