Mula-mula, muat turun aplikasi BOXKU dari Appstore atau Playstore.: Aplikasi BOXKU.
Langkah 1: Daftar akaun BOXKU anda
Klik “Signup” untuk buka akaun anda dan isi butir-butir yang diperlukan. Kemudian, klik “Signup Now” untuk langkah seterusnya. Jika anda telah memiliki akaun BOXKU, langkau langkah daftar.
Langkah 2: Log masuk ke aplikasi BOXKU
Masukkan butir log masuk yang betul dan klik “Login”. Jika anda lupa kata laluan anda, klik “Forget Password” untuk ambil semula kata laluan anda.
Langkah 2a: Salin maklumat gudang BOXKU
Klik butang "Menu" dari sudut kiri atas. Klik pada "Maklumat Gudang". Salin maklumat gudang dan tampalkannya pada alamat penghantaran anda di Taobao, 1688 atau mana-mana platform e-dagang dalam talian lain di China.
Langkah 3: Akses ke perkhidmatan penempahan
Anda perlu klik jalan pintas yang sering digunakan di tengah papan pemuka untuk mengakses “Book Service” atau klik butang yang di tengah bawah yang berikon “+”.
Langkah 4: Menempah perkhidmatan penghantaran bungkusan
Isikan nombor jejak yang diberikan oleh penjual. Masukkan kuantiti sebenar dan kategori yang betul.
Langkah 5: Sahkan butiran tempahan
Sahkan semua butiran tempahan anda dan klik butang "Submit" untuk menyerahkan permintaan. Dalam dialog pengesahan, klik "Yes" untuk meneruskan.
Langkah 6: Berjaya menyerahkan permintaan
Apabila dialog kejayaan dipaparkan, permintaan berjaya diserahkan.
Langkah 7: Tunggu Gudang memproses permintaan anda
Kembali ke papan pemuka. Widget di bahagian atas menunjukkan bilangan permintaan anda yang telah diserahkan dan sedang menunggu untuk diproses. Sebagai alternatif, anda boleh mengklik "Warehouse" dalam pintasan untuk menyemak semua permintaan perkhidmatan anda.
Langkah 8: Minta perkhidmatan penghantaran
Apabila gudang menerima pakej anda, anda boleh meminta perkhidmatan penghantaran dengan mengklik "New Order" daripada pintasan.
Langkah 9: Pilih barang untuk dihantar
Pilih barang yang anda ingin hantar daripada barang yang telah tiba di gudang. Anda boleh menyatukan berbilang barang dan menghantarnya semula sekali gus.
Step 10: Pilih pengangkutan & permintaan tambahan
Pilih pengangkutan laut atau udara untuk menghantar barang anda. Jika barang dikelaskan sebagai barang sensitif, sila tandakan kotak semak "Sensitive Goods". Tidak pasti sama ada item anda diklasifikasikan sebagai item sensitif? Read Barang sensitif. Sila tandai kotak pilihan "Shipping protection" jika anda memerlukan perlindungan tambahan untuk bungkusan anda. Klik "Next" teruskan ke langkah seterusnya.
Langkah 11: Masukkan alamat penerima
Masukkan alamat penuh penerima dan klik "Next" teruskan ke langkah seterusnya.
Langkah 12: Sahkan butiran penghantaran
Semak semua butiran penghantaran jika betul. Sahkan & klik butang "Submit" untuk meneruskan.
Langkah 13: Bersedia untuk membayar penghantaran
Apabila bungkusan anda sedia untuk dihantar, pintasan bawah akan meminta anda untuk membuat pembayaran.
Langkah 14: Bayar penghantaran
Sahkan jumlah penghantaran dan klik butang "Pay". Ia akan mengubah hala ke gerbang pembayaran dan membayar penghantaran.
Langkah 15: Menunggu untuk menerima bungkusan
Selepas pembayaran kos penghantaran, gudang akan menguruskan penghantaran. Anda boleh klik pada "Order History" untuk mengesan bungkusan anda sehingga ia dihantar ke depan pintu anda.
Adakah artikel ini bermanfaat? Anda boleh menghubungi khidmat pelanggan kami untuk bantuan lebih lanjut.