Bantuan & FAQ

Umum

Sila daftar dan log masuk untuk menggunakan Aplikasi BOXKU untuk mengira kos penghantaran. Anda juga boleh menggunakan kalkulator pengangkutan untuk mengira barang di laman utama laman web rasmi BOXKU. Untuk penghantaran terperinci, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami.

Berat volumetrik = (Panjang * Lebar * Tinggi cm) / 6000.

Laut: BOXKU menggunakan berat sebenar atau berat volumetrik untuk menentukan kos penghantaran anda, bergantung pada mana yang lebih tinggi.
Udara: Bayaran akan ditentukan berdasarkan berat volumetrik dan untuk barang kurang dari 20kg (10KG untuk Malaysia Timur) berat barang sebenar akan dikenakan.

*Untuk barang besar atau lebih dari 45KG, kami mengesyorkan penggunaan muatan laut berat. Rujuk soalan seterusnya "Apa itu m³?"

Merujuk kepada unit meter padu, di mana 1 CBM sama dengan 1 meter padu. Simbol SInya ialah m³. Sekiranya barang dihantar ke negara asing, perlu menggunakan bekas. Model kontena berbeza, ukuran barang juga berbeza, jadi meter padu yang cbm sebagai unit pengukuran kepada statistik pemuatan kontena. Pengiraan meter padu: Isi padu kargo = panjang * lebar * tinggi (dalam meter). Sekiranya dimensi kotak ialah 100 CM * 100 CM * 100 CM, jumlah keseluruhan penghantaran CBM = 1 CBM meter padu. Algoritma antarabangsa yang biasa untuk kos penghantaran adalah berapa banyak kos penghantaran sama dengan 1 meter padu dalam jumlah. Ia telah ditetapkan untuk menggunakan lite muatan laut. Sekiranya bungkusan anda melebihi 45kg, BOXKU secara automatik akan menggantinya dengan muatan laut berat dan bukannya muatan laut lite. Bergantung pada kos penghantaran yang lebih rendah.

Barangan Biasa: Baju, kasut, peralatan rumah dan perbot, produk bayi, peralatan elektrik tanpa bateri, peralatan tanpa magnet, buku

Barangan Sensitif: Produk tiruan, Produk tulen, patung berjenama, barangan mahal, barang kemas, cecair, serbuk, ubat-ubatan, barangan tajam, CD, barangan elekrik, bateri barangan bermagnet, makanan.

Barangan Larangan: Senjata, binatang, mata wang, barangan mudah terbakar, penyembur, barangan berbahaya, alkohol, dadah, tembakau. Untuk item terperinci, sila pergi ke item yang dilarang

BOXKU kini menyediakan kad kredit, pemindahan dalam talian, Boost dan TouchnGO untuk membayar. Maklumat akaun semasa BOXKU adalah:

CIMB BANK
AGE SOLUTIONS
8010275166

Pengangkutan udara, 3-5 hari bekerja / Malaysia Timur 5-7 hari bekerja
Penghantaran, 15-20 hari bekerja / Malaysia Timur 25-30 hari bekerja

Sekiranya berlaku force majeure akan mempengaruhi masa penghantaran

Tarikh akhir untuk gudang BOXKU adalah 5:30 petang setiap hari dan ditutup pada hari Ahad. Bungkusan yang dihantar selepas tarikh akhir gudang akan dikemas kini pada hari bekerja berikutnya.

Sila log masuk ke Aplikasi BOXKU dan masukkan kod penjejakan logistik dalam fungsi "Pakej Pertanyaan" untuk memeriksa status logistik pakej. Anda juga boleh pergi ke Pelacakan Pakej di laman web rasmi BOXKU pertanyaan halaman.

Anda boleh pergi ke halaman Arahan penghantaran Taobao untuk menonton pengajaran video. Selain pengajaran video, pelbagai artikel berkaitan penghantaran juga disediakan . Sekiranya anda mempunyai pertanyaan, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami melalui Live Chat.

Anda boleh pergi ke halaman perbandingan ukuran pakaian dan kasut untuk memeriksa penukaran pelbagai unit seperti pakaian, kasut dan seluar dalam. Jadual penukaran untuk unit antarabangsa, Eropah, Amerika, Jepun dan China. Sebelum membeli-belah, pilih ukuran yang betul.

Setelah semua bungkusan anda tiba di gudang kami, anda boleh mula membuat tempahan perkhidmatan penggabungan melalui Aplikasi BOXKU. Isi nilai bungkusan anda di halaman pembayaran dan secara automatik akan mengira anggaran jumlah yang diinsuranskan, pilih jumlah premium yang sesuai dengan anda (baca Insurans Penghantaran) dan selesaikan pembayaran.

Sekiranya berlaku kerosakan barang dalam perjalanan, perlu diketahui penyebab kerosakan dan proses mana yang bertanggung jawab atas kerosakan tersebut. Syarikat pemaju tidak semestinya bertanggung jawab atas kerosakan tersebut, tetapi dikecualikan daripada liabiliti sekiranya kerosakan itu disebabkan oleh sifat sendiri, kecacatan, atau alasan bukan logistik seperti pembungkusan yang buruk oleh penjual. Penghantar juga dikecualikan daripada liabiliti sekiranya kerosakan pada barang tidak ditentukan oleh sebab kerosakan.

Ya, anda boleh menukar dari udara ke laut atau udara ke laut. Sekiranya bungkusan dilaporkan ditimbang dan dikemas, ini akan dikenakan biaya pengendalian kerana pengemasan semula dan pemeriksaan kastam yang terlibat, sebelum bungkusan ditimbang, ia akan dikenakan bayaran. Sila hubungi khidmat pelanggan untuk maklumat lebih lanjut.

Soalan Lazim di atas tidak dapat menjawab soalan anda? Sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami.

Pembekal perkhidmatan penghantaran Malaysia yang dipercayai

Perkhidmatan yang memuaskan dan harga yang murah

Daftar Sekarang